tisdag 19 juli 2011

Saphiroth

Min älskade 15" drake heter Saphiroth. Hon heter det som en hyllning till draken Saphira från Eragon som också är blå. Safir-blå.. Saphira, Safir.. get it? Och så passade det ihop med Sephiroth som är skurken i mitt favorit-Final Fantasy, så Saphorith. Hon är mjuk o go o vaktar mig. :-)
------------------------------------------------------
My beloved 15" Dragon is named Saphiroth. I named her that as a tribute to the dragon Saphira from Eragon, which also is blue. Saphire-blue, Saphira.. Get it? And it fit together with Sephiroth, the bad guy from my favourite Final Fantasy-game, so Saphiroth. She is soft and cuddly and guards me. :-)


Här kommer en samlig bilder av bus hon har sysslat med.
--------------------
Here's a bunch of pics of mischief she'e been up to.


När hon var nyanländ hos mig rumlade hon runt i lägenheten och med ett glädjetjut hittade hon min drakmössa! Sagt o gjort, hon slet på sig den och PHOTO-OP!!
-----------------------------------------------
When she just had come home to me she rummaged about in the apartment and with a squeel of joy she found my Dragon-hat! She threw it on and it was an instant PHOTO-OP!





Alldeles nyss var ju jag (Roger) iväg på LunCon, Eskilstuna spelkonvent där hon fick hänga med. Hon var ganska trött så hon lånade mina solglasögon o drog på sig kepsen o sov lite i en hörna och lyckades ändå se OERHÖRT cool ut.
---------------------------------------------------------
Just recently I (Roger) visited LunCon in Eskilstuna and she tagged along. She was pretty tired so she borrowed my sunglasses, put on my cap and took a siesta in a corner. She still managed to look AMAZINGLY cool.


Fast när det var dags att åka hem drog hon på sig min rosa hatt, hon partade loss hela vägen hem ska jag säga!
-------------------------------------------------------
But when it was time to leave, she took my pink cowboyhat and had a party all the way home!


Alldeles nyanländ, till och med innan hon ens hittade min drakhatt, hittade hon min draksamling. Hon hälsade på alla sina kusiner och hade en lång trevlig stund samtalandes med dem.
-----------------------------------------
When she had just stepped inside my door, even before finding my Dragon-hat, she found my collection of dragons. She said Hello to every single cousin and had a long nice talk with them.





Och till slut så visar hon mycket bestämt varför drakar är de mest intelligenta på jorden. Inte nog med att hon bestämt sade att när vi skulle åka till LunCon skulle hon sitta fram (SHOTGUN!) utan dessutom spände hon fast sig och satt sedan och nynnade muntra melodier hela vägen till Eskilstuna. :-)
-------------------------------------------------------------
And finally, she showed very resolutely why dragons are the most intelligent species on Earth. Not only did she call SHOTGUN when we left for LunCon, but she strapped in tight with the seatbelt and then hummed merry tunes all the way to Eskilstuna Town. :-)

1 kommentar: